Pagina's

zondag 30 mei 2010

Dag 61

De dag begint als gewoon. Lekker eten, gevolgd door een “rondje bos”. Niets wijst nog op een aankomende bevalling. Alhoewel, als we terug zijn springt Ulysse op “haar” stoeltje en begint stevig in het kussen rond te krabben. Maar daarna gaat ze toch weer rustig liggen. Eerst in een wat vreemde houding, maar later geniet ze toch wel lekker van het binnenkomende zonnetje op haar gezicht.
Als ik vervolgens achter de computer ga zitten, kruipt ze weer als vanouds onder het bureau en gaat daar rustig liggen. Mijn voorspelling is dus hiermee de mist in! Zou Tinie gelijk krijgen?

Om 12:30 eten gegeven. Behalve een paar brokjes die Ulysse eerst naast haar bakje laat vallen, voordat ze ze voorzichtig fijnkauwt, blijft de etensbak onaangeroerd. Zou ze dus toch beginnen?
Eerst maar weer eens aan de wandel en na de nodige plasjes plus ontlasting (die al wat zachter is dan normaal) slaat ze thuisgekomen weer aan het krabben op “haar” stoeltje. Ik vrees dat ik straks nieuwe kussens in de hondenstoeltjes moet kopen. Ze is nog niet echt fanatiek, dus ik laat haar nog maar even. De kist staat dichtbij…

Ook ‘s avonds laat Ulysse haar eten staan. Ze zoekt me steeds vaker op en kan niet dichter in me kruipen. Tussentijds laat ze zich nog even op de rug rollen en dan vallen al die bewegingen in haar buik wel heel sterk op. Ze is erg rustig nu, lijkt wel of ze zich in alle rust aan het voorbereiden is op wat komen gaat. Af en toe een klein kreuntje en bij het uitademen klinkt ze wat pieperig. Tussendoor snel even naar buiten om nog wat te doen.
Ze weet nog niet echt wat een werpkist is en aangezien ik mijn matras ernaast gelegd heb is dat natuurlijk ook wel een hele aantrekkelijke plek om een nestje in te maken. Ik had snel wat gegeten en toen ik weer om de hoek keek lag het hele dekbed al overhoop.
Als het dan toch vannacht moet gebeuren, dan schuif ik haar met pup(s) en al zo de kist in.
Ulysse is een koele kikker, maar weet kennelijk zelf nog niet goed wat er allemaal staat te gebeuren. Ik heb groot respect voor dit hondje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten